In de Torhoutstraat wordt de voorrangsregeling aangepast en wordt één parkeerzone (op het marktplein) aangeduid met een beperkte parkeertijd. Gevraagd wordt om de wijziging van het aanvullend reglement goed te keuren.
Beslissing: éénparig goedgekeurd
Gelet de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Gelet op de bepalingen van het Decreet over Lokaal Bestuur van 22 december 2017 meer bepaald artikel 287;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009;
Gelet op het advies van de gemeentelijke mobiliteitscommissie;
Overwegende dat het noodzakelijk is de nodige maatregelen te treffen om een vlot verloop van het verkeer te verzekeren;
Overwegende dat de hierna voorziene maatregelen gemeentewegen of gewestwegen bedoeld in artikel 6 van het decreet betreffen;
éénparig
Artikel 1: Alle bepalingen in het vorig reglement met betrekking tot hogervermelde straat worden opgeheven.
Art. 2: Voorrangsregelingen
1/Bovenvermelde straat heeft voorrang t.o.v. de:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de borden B15 t.o.v. het bord B1.
Art. 3: Verbodsmaatregelen:
1/In bovenvermelde straat wordt er éénrichtingsverkeer ingericht
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de verkeersborden C1 en C19.
Art. 4: Gebodsmaatregelen
In bovenvermelde straat is er verplicht rondgaand verkeer ingericht op de parking naar de sporthal toe.
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de verkeersborden D5.
Art. 5: Wegmarkeringen:
A/De dwarsstrepen
In bovenvermelde straat wordt een oversteek voor voetgangers aangebracht ter hoogte van de huisnummers 5, 15 en 19.
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht overeenkomstig art.76.3 van het KB van 01.12.1975.
B/De overlangse strepen
In bovenvermelde straat wordt de rijbaan verdeeld in rijstroken:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door middel van witte doorlopende of onderbroken strepen naar hoelang, overeenkomstig art.72.2 of art.72.3 van het KB van 01.12.1975.
C/Andere markeringen
In bovenvermelde straat worden voorsorteerpijlen aangebracht bij het naderen van een kruispunt.
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door witte voorsorteerpijlen, deze duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om de door de pijlen aangegeven richting te volgen.
Art. 6: Stilstaan en parkeren
1/In bovenvermelde straat wordt de werkelijke rand van de rijbaan aangeduid langs dewelke het parkeren verboden is:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door een gele onderbroken streep, aangebracht op de werkelijke rand van de rijbaan of op de trottoirband of op de boordsteen van de verhoogde berm, volgens art.75.1.2.
2/In bovenvermelde straat wordt evenwijdig met het trottoir een parkeerstrook afgebakend:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht overeenkomstig art.75.2 van het KB van 01.12.1975.
3/In bovenvermelde straat wordt een parking aangelegd waar er parkeerstroken afgebakend worden:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht overeenkomstig art.77.5 van het KB van 01.12.1975.
4/In bovenvermelde straat wordt er parkeerverbod ingevoerd:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de verkeersborden E5 met passende pijlen.
5/Plaatsen voor minder validen:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de verkeersborden E9a met het pictogram van de minder valide, zoals voorzien in art.70 2.1.
6/In bovenvermelde straat wordt één parkeerzone aangeduid met beperkte parkeertijd:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door middel van het verkeersbord E9a met onderbord ‘max 30 min’.
Art. 7: Dit aanvullend reglement wordt ter goedkeuring overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.