Gevraagd wordt om de wijzigingen van het aanvullend reglement goed te keuren. Het gaat om meerdere aanpassingen van de wegbeheerder AWV voor de veiligheid van de fietsers, aanpassing van parkeerplaatsen voor vrachtwagens i.f.v overlast voor buurtbewoners en aanpassing wegenis i.f.v. nieuwe industrieterrein (Olieslagerijstraat).
Beslissing: éénparig goedgekeurd
Gelet de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Gelet op de bepalingen van het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 meer bepaald artikel 287;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009;
Gelet op meerdere aanpassingen van de wegbeheerder AWV voor de veiligheid van de fietsers; overlast door vrachtwagens en uitrit van nieuwe industrieterrein.
Overwegende dat het noodzakelijk is de nodige maatregelen te treffen om een vlot verloop van het verkeer te verzekeren;
Overwegende dat de hierna voorziene maatregelen gemeenteweg bedoeld in artikel 6 van het decreet betreft;
éénparig
N32: BRUGGESTEENWEG
Artikel 1: Alle bepalingen in het vorig reglement met betrekking tot hogervermelde straat worden opgeheven.
Art. 2: Voorrangsregelingen:
1) Bovenvermelde straat heeft voorrang t.o.v. de:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de borden B9 t.o.v. de borden B1.
2) Bovenvermelde straat heeft voorrang t.o.v. de:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door middel van de verkeersborden B9 t.o.v. de borden B5.
3) Bovenvermelde straat is ondergeschikt t.o.v. de:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de verkeersborden B1 en D5.
Art. 3: Stilstaan en parkeren:
1) In bovenvermelde straat is het verboden van te parkeren:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door het plaatsen van de verkeersborden E1 en de wettelijk vastgestelde X-borden.
2) In bovenvermelde straat wordt een parkeerzone aangeduid bedoeld voor personenauto’s, auto’s dubbel gebruik, motorfietsen en minibussen:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door middel van de verkeersborden E9b.
3) In deze straat is het verboden te parkeren:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht overeenkomstig art.77.4 van het K.B. van 01/12/1975 (verdrijvingsvlakken).
Art. 4: Verbodsbepalingen:
In bovenvermelde straat is het verboden te rijden met een grotere snelheid dan deze aangeduid door het verkeersbord C43 (snelheid beperkt tot 50 km/u):
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door het plaatsen van het verkeerbord C43.
Art. 5: Gebodsbepalingen:
1) In bovenvermelde straat wordt een verplicht fietspad ingericht:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door het verkeersbord D7.
2) In bovenvermelde straat wordt de verplichte richting aangeduid op de verkeersgeleiders:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door middel van het verkeersbord D1.
3) In bovenvermelde straat wordt een rotonde gevormd.
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door de verkeersborden D5.
Art. 6: Wegmarkeringen:
A) De dwarsstrepen
1) In bovenvermelde straat wordt een oversteek voor voetgangers aangebracht:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht overeenkomstig art.76.3 van het KB van 01.12.1975.
2) In bovenvermelde straat wordt een oversteek voor fietsers aangebracht:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht overeenkomstig art.76.4 van het KB van 01.12.1975 en de verkeersborden A25.
B) De Overlangse strepen
In bovenvermelde straat wordt de rijbaan verdeeld in rijstroken:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door middel van witte doorlopende of onderbroken strepen, naar hoelang, overeenkomstig art.72.2 of art.72.3 van het KB van 01.12.1975.
C) Andere markeringen
1) In bovenvermelde straat worden voorsorteringsvakken aangebracht:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door middel van witte pijlen bedoeld in art.77.1 van het KB van 01.12.1975 en het aanwijzingsbord F13.
2) In bovenvermelde straat wordt een fietspad afgebakend:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door twee onderbroken witte strepen zoals bedoeld in art.74 van het KB van 01.12.1975.
3) In bovenvermelde straat wordt de denkbeeldige rand van de rijbaan aangeduid door een brede witte doorlopende streep, alwaar aan de andere kant van deze streep gelegen deel van de openbare weg voorbehouden is voor het stilstaan en parkeren:
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door een brede streep aangebracht om de denkbeeldige rand van de rijbaan aan te duiden omschreven zoals art.75.2 van het KB van 01.12.1975.
Art. 7: Verkeerslichten:
In bovenvermelde straat worden driekleurige verkeerslichten geplaatst overeenkomstig het plan en werkingsschema:
Art. 8:
De kosten, verbonden aan het plaatsen, onderhouden en vernieuwen van de verkeerstekens worden gedragen door de wegbeheerder. Deze kosten zijn ten laste van de gemeente voor zover ze betrekking hebben op de verkeerstekens betreffende het stilstaan en parkeren.
Art. 9: 
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Vlaams Huis voor Verkeersveiligheid.